

Nízkopodlažné a energeticky úsporné trolejbusy a trolejbusy s pomocným pohonom pre Žilinu - 2. časť
Informácie o Operačnom programe Integrovaná infraštruktúra nájdete na www.opii.gov.sk.
Webové sídlo riadiaceho orgánu: www.mindop.sk
Webové sídlo Centrálneho koordinačného orgánu: www.eufondy.sk.
Stručný opis projektu:
Projekt je pokračovaním riešenia situácie mestskej hromadnej dopravy v Žiline, formou ekologizácie dopravy cez obnovu vozidlového parku, pričom svojim zameraním priamo nadväzuje na 2 projekty – obstaranie 15 ks trolejbusov a obstaranie 12 ks trolejbusov formou opcie. Trolejbusy s pomocným pohonom, ktoré môžu zachádzať aj do nezatrolejovaného územia, budú slúžiť na obslúženie koncového rekreačného a oddychového územia Vodné dielo Žilina, ktoré je dnes obsluhované dieselovými autobusmi, ako aj na zabezpečenie dopravy pri poruchách trolejového vedenia, pri obchádzkových trasách a iných nepredvídateľných okolnostiach.
Hlavným cieľom projektu je rozšírenie ekologickej hromadnej dopravy a zvyšovanie atraktivity a konkurencieschopnosti MHD v meste Žilina.
Hlavná aktivita projektu: obstaranie 2 ks nízkopodlažných trolejbusov s pomocným pohonom.
Technický opis obstarávaných trolejbusov:
Dvojnápravový sólo trolejbus MHD s pomocným pohonom bude úplne nízkopodlažný, vybavený trojfázovým asynchrónnym trakčným motorom s min. výkonom 160 kW. Dĺžka vozidla 13,5 m, šírka vozidla 2,55 m, počet dvojkrídlových dverí 3, obsaditeľnosť min. 70 cestujúcich.
Všetky vozidlá budú vybavené klimatizáciou priestoru pre cestujúcich a samostatnou klimatizáciou pracoviska vodiča. Vozidlá budú prispôsobené na podmienky prevádzky na trolejbusovej dráhe v Žiline s menovitým napätím 750 V. Pre nástup cestujúcich s invalidným vozíkom budú vozidlá vybavené výklopnou nástupnou plošinou. Vo vozidlách bude systém samoobslužného otvárania dverí, vozidlový tarifno-informačný systém, bezpečnostný kamerový systém, systém diaľkového ovládania výhybiek a systém EBS.
Cieľovou skupinou je široká verejnosť – 83,5 tis. obyvateľov mesta + 20 tis. dochádzajúcich do mesta.
Merateľné ukazovatele projektu:
1. Počet nových mobilných prostriedkov dráhovej mestskej hromadnej dopravy (trolejbusy) vhodných tiež pre cestujúcich s obmedzenou mobilitou: 2 ks,
2. Počet cestujúcich prepravených dráhovou MHD v mestách Bratislava, Košice, Žilina, Prešov a Banská Bystrica: 35 000 (novými trolejbusmi v meste Žilina).