Najčastejšie otázky

 
 Prevádzka dopravy a prepravy
 
1. Za akých podmienok môžem prepravovať psa?  zobraz / skry odpoveď
Pokiaľ ide o psa, ktorého je možné prepravovať v schránke s priepustným dnom, vtedy sa jeho preprava riadi ustanoveniami o preprave príručných batožín.
Pri preprave psa (bez schránky) je nutné rešpektovať nasledovné pravidlá a zásady:
  1. cestujúci so psom bez schránky môže nastúpiť do vozidla len s vedomím vodiča,
  2. pes musí mať riadne nasadený a neporušený náhubok (okrem vodiaceho psa),
  3. pes musí byť držaný na krátkom vodidle,
  4. nesmie ísť o chorého, špinavého alebo zlého psa (nereagujúceho na povely majiteľa, prípadne agresívneho psa),
  5. v jednom vozidle sa môže prepravovať najviac jeden pes. Toto obmedzenie neplatí, ak ide o viac psov, ktorých berie so sebou do vozidla jeden cestujúci (snaha o zamedzenie vzájomnej potýčky medzi psami priamo vo vozidle - nie vždy sa psy musia medzi sebou znášať).
V prípade nedodržania vyššie uvedených pravidiel má vodič právo na vylúčenie psa (teda aj jeho majiteľa) z prepravy.
 
2. Prečo vozidlo čaká na zastávke aj po výmene cestujúcich (nastúpení a vystúpení)?  zobraz / skry odpoveď
Vozidlo čaká z dôvodu dodržania presného času odchodu podľa cestovného poriadku. V prípade, že by vodič na zastávke nečakal a vykonal by spoj predčasne, nemuseli by niektorí cestujúci tento spoj stihnúť, aj to aj za predpokladu, že by prišli na zastávku včas Predčasný odchod zo zastávky by taktiež mohol znemožniť prestup cestujúcim z inej linky.
Takéto prípady nastávajú zvyčajne vtedy, ak je intenzita dopravy nižšia alebo vodič vykoná jazdu medzi dvoma zastávkami za čas kratší ako je navrhnutý v grafikone.
V každom prípade ide o snahu zachovať čo najvyššiu presnosť mestskej hromadnej dopravy.
 
3. Prečo mi pri dobiehaní ušiel spoj (vozidlo MHD)?  zobraz / skry odpoveď
Pri spoji, ktorý cestujúci označí za „ušlý“ je nutné, aby si najskôr overil presnosť ukazovateľa času podľa ktorého sa riadil. Mestská hromadná doprava v Žiline sa riadi presným internetovým časom, s ktorým sú palubné počítače vozidiel korigované na dennej báze tzn. sú veľmi presné.
V prípade, že cestujúci nestihne nastúpiť do vozidla, môže ísť aj o fakt, že vodič sa po zatvorení všetkých dverí snaží zaradiť do jazdného pruhu, a z toho dôvodu venuje pozornosť predovšetkým cestnej premávke v ľavom spätnom zrkadle a pravú bočnú časť vozidla s nástupnými dverami už nekontroluje. Z toho titulu môže dochádzať k situáciám, kedy cestujúci dobieha na zastávku, ale vodič ho už neregistruje a teda mu neumožní nástup do vozidla.
Je potrebné si však uvedomiť, že jedným z hlavných prvkov kvality prepravy MHD je presnosť, resp. dodržiavanie cestovného poriadku. A preto by aj cestujúci mal byť zodpovedný a prísť na zastávku s dostatočný predstihom, aby bola zabezpečená plynulosť a presnosť MHD.
 
4. Prečo mi pri mimoriadnej situácii neprišiel náhradný spoj?  zobraz / skry odpoveď
Dopravný podnik poskytuje náhradnú prepravu počas mimoriadnej udalosti, pričom mimoriadnou udalosťou sa rozumie také prerušenie prepravy, kedy je predpoklad, že samotné prerušenie bude trvať dlhšie ako 15 minút. Pri mimoriadnych udalostiach, ktoré majú vplyv na viacero vozidiel (výpadok el. energie, neprejazdná trasa a pod.) nie je možné zabezpečiť okamžitú náhradu všetkých dotknutých vozidiel.
 
5. Kde je možné si vyzdvihnúť stratenú alebo zabudnutú vec vo vozidle MHD?  zobraz / skry odpoveď
Všetky nájdené veci vo vozidle si môže cestujúci vyzdvihnúť osobne na centrálnom dispečingu DPMŽ, v depe na Kvačalovej 2 v Žiline. Všetky nájdené veci sú zverejnené na webovej stránke www.dpmz.sk v sekcii „Straty a nálezy“.
 
6. Je vo vozidlách MHD dovolená konzumácia jedla a nápojov?  zobraz / skry odpoveď
Nie, konzumácia potravín a nápojov vo vozidle MHD je zakázaná.
 
7. Môžem vo vozidle MHD prepravovať bicykel?  zobraz / skry odpoveď
Nie, preprava bicyklov vo vozidlách MHD v Žiline je vylúčená.
 
8. Môže nastúpiť cestujúci s dieťaťom v kočíku do vozidla, ak sa vo vozidle nachádza iný cestujúci s kočíkom?  zobraz / skry odpoveď
Áno, pokiaľ je možné tento kočík umiestniť na miesto určené na jeho prepravu a zároveň nebude ohrozená bezpečnosť cestujúcich. Je potrebné si však uvedomiť, že o preprave viac ako jedného kočíka rozhoduje vodič a to vzhľadom na priestorové možnosti a iné okolnosti s prihliadnutím na bezpečnosť prepravy.
 
9. Môže pri mimoriadnej udalosti využiť cestujúci iný spoj s už označeným cestovným lístkom?  zobraz / skry odpoveď
Áno, cestujúci môže použiť pri mimoriadnej udalosti už označený cestovný lístok na najbližšom spoji, ktorý vykonáva náhradnú dopravu do cieľovej zastávky dotknutej linky, prípadne na spoji inej linky.
 
10. Ako má cestujúci postupovať, keď dôjde k jeho zraneniu alebo škode na jeho majetku v priamej súvislosti s prepravou?  zobraz / skry odpoveď
Cestujúci je v takom prípade povinný ihneď nahlásiť túto udalosť vodičovi a preukázať mu údaje na zápis do prevádzkového dokladu (ktoré požaduje aj poisťovňa) a to konkrétne:
  • rozsah zranenia alebo škoda,
  • meno,
  • bydlisko,
  • dátum narodenia,
  • číslo preukazu totožnosti cestujúceho.
 
11. Ako správne nastúpiť a vystúpiť na zastávke „na znamenie“?  zobraz / skry odpoveď
Ak chce cestujúci  nastúpiť na zastávke „na znamenie“, musí stáť na nástupišti zastávky tak, aby ho vodič mohol vidieť a zdvihnutím ruky signalizovať, že chce nastúpiť do vozidla.
Cestujúci, ktorý chce na takejto zastávke z vozidla vystúpiť, musí dať vodičovi včas určené znamenie signalizačným zariadením vozidla. Ak je signalizačné zariadenie dočasne nefunkčné alebo nedostupné (napr. z výškových dôvodov), cestujúci dá vodičovi znamenie ústne.
 
12. Ako správne cestovať spojmi nočnej linky č. 50?  zobraz / skry odpoveď
Na spojoch nočnej linky č. 50 platia mierne odlišné, nižšie uvedené, pravidlá cestovania v porovnaní s dennými linkami, ktoré treba dodržiavať. 
  • na linke č. 50 sú všetky zastávky „na znamenie“, a preto je potrebné dodržiavať zásady správneho nástupu a výstupu na týchto zastávkach - viď príslušný bod v tejto sekcii,
  • na linke č. 50 platí špeciálna tarifa resp. je možné použiť tieto cestovné lístky:
    • základný cestovný lístok na nočný spoj (je možné kúpiť iba u vodiča),
    • predplatný lístok,
    • SMS lístok,
    • turistický lístok. 
Ostatné cestovné lístky (jednorazové cestovné, ako aj cestovné lístky z automatu) nie je možné použiť.
 

 

Cestovný poriadok (grafikony)

13. Kedy dochádza k zmenám v cestovnom poriadku?  zobraz / skry odpoveď
Pravidelná zmena cestovného poriadku sa vykonáva vždy k 1. aprílu príslušného roka, pričom jednotlivé zmeny vychádzajú z podnetov cestujúcich alebo z prevádzkových dôvodov.
Dopravný podnik pristupuje aj k nepravidelným úpravám cestovného poriadku. Tie určujú aktuálne okolnosti resp. výnimočné prevádzkové dôvody (napr. zmena grafikonu ŽSR, stavebné obmedzenia apod.).
 
14. Prečo bol posunutý čas odchodu spoja, aj keď mi vyhovoval?  zobraz / skry odpoveď
Čas odchodu spoja vychádza vždy buď z podnetov od cestujúcich alebo z relevantných prevádzkových dôvodov dopravného podniku. V prípade, že vyhovieme viacerým cestujúcim na základe ich podnetov, môže nastať situácia, kedy sa určitej skupine cestujúcich mierne zhorší komfort prepravy. Aby sme v čo najväčšej možnej miere eliminovali podobné prípady, ponúkame cestujúcim možnosť vyjadriť svoj súhlas alebo nesúhlas (cca v trvaní troch týždňov) s navrhovaným cestovným poriadkom ešte pred jeho platnosťou. Ak k danému posunu spoja nepríde žiadny nesúhlasný názor alebo počet súhlasných vyjadrení bude prevažovať nad počtom nesúhlasných, bude taký spoj uvedený do prevádzky.
 
15. Prečo nie je možné ľubovoľné pridanie spoja na konkrétnej linke?  zobraz / skry odpoveď
Dopravný podnik mesta Žiliny s.r.o. je dopravcom, resp. vykonávateľom mestskej hromadnej dopravy v Žiline, avšak objednávateľom je Mesto Žilina. Z toho titulu nie je v jeho kompetencií navyšovať ročný počet kilometrických výkonov. Ten sa stanovuje rok vopred a to v súlade s mestský rozpočtom schváleným poslancami mesta Žilina.
 
16. Naozaj je na internete zverejnený iný cestovný poriadok ako na zastávke?  zobraz / skry odpoveď
Nie, na oficiálnej internetovej stránke Dopravného podniku mesta Žiliny s.r.o. ,www.dpmz.sk, je zverejnený vždy platný cestovný poriadok, ktorý korešponduje s cestovným poriadkom zverejneným na zastávke.
 
17. Prečo je na elektronických zastávkových tabuliach uvedený iný čas odchodu spoja ako na zastávkovom CP?  zobraz / skry odpoveď
Elektronické zastávkové tabule, oproti zastávkovým cestovným poriadkom, zobrazujú reálny čas príchodu spoja na zastávku. Tým spôsobom môže  elektronická tabula poskytnúť informáciu o meškaní alebo predčasnom príchode vozidla, čo logicky nemusí korešpondovať s plánovaným cestovným poriadkom zverejneným v zastávkových prístreškoch alebo na internetovej stránke www.dpmz.sk.
 
18. Prečo je presnosť odchodov spojov v priebehu dňa odlišná?  zobraz / skry odpoveď
Presnosť odchodov spojov je priamo závislá na viacerých faktoroch, ktoré sa v priebehu dňa menia a majú buď negatívny alebo pozitívny vplyv na dodržiavanie cestovného poriadku.
Medzi základné faktory vplývajúce na presnosť MHD patria:
  • hustota a intenzita dopravy,
  • počet nastupujúcich a vystupujúcich cestujúcich,
  • zdržanie na križovatkách.
 

 

Cestovné a prepravná kontrola

19. Čo potrebujem k vybaveniu ČK?  zobraz / skry odpoveď
  • žiadanka (vydáva dopravca, resp. si ju cestujúci môže stiahnuť na stránke www.dpmz.sk, sekcia Tlačivá pre cestujúcich)
  • fotografia rozmerov 3 x 3,5 cm, nie staršia ako 1 rok, zodpovedajúca súčasnej podobe žiadateľa
  • občiansky preukaz, u maloletých OP zákonného zástupcu, resp. rodný list dieťaťa
Pokiaľ si chce cestujúci uplatniť u dopravcu nárok na zľavu resp. bezplatnú dopravu, musí pri jej vybavovaní predložiť ešte ďalšie príslušné doklady v zmysle Tarify MHD v Žiline.
 
20. Kedy (po nástupe do vozidla) je potrebné označiť si cestovný lístok?  zobraz / skry odpoveď
Cestujúci je povinný si ihneď pri nástupe do vozidla označiť cestovný lístok v najbližšom označovači cestovných lístkov. To platí pre jednorazové cestovné lístky ako aj pre predplatné lístky (tzv. čipové karty).
 
21. Kto môže kontrolovať platnosť cestovného lístka?  zobraz / skry odpoveď
Revíziu cestovných lístkov môže vykonať oprávnená osoba dopravu, ktorým je:
  • revízor,
  • dopravný dispečer,
  • vodič.
 
22. Aká je výška pokuty pri neplatnom cestovnom doklade?  zobraz / skry odpoveď
Pri preprave bez platného cestovného lístka je cestujúci povinný zaplatiť sankčnú úhradu v nasledovnej výške:
  • 40,65 € - zvýhodnená výška sankčnej úhrady (pri úhrade revízorovi „na mieste“ alebo do 3 pracovných dní)
  • 50,65 € - pri úhrade od 3 do 30 dní
  • 65,65 € - po 30 dňoch od zistenia porušenia prepravno-tarifných predpisov.
 
23. Čo robiť v situácii, keď označovač označil cestovný lístok nesprávne?  zobraz / skry odpoveď
Pri jednorazových cestovných lístkoch si cestujúci označí lístok v smere šípky lícom hore do príslušného otvoru označovača. Označenie cestovného lístka na inom, ako na určenom mieste, je neplatné. Taktiež dvakrát označený lístok je neplatný, t.j. na cestovnom lístku musí byť len jedenkrát vyznačený číselný kód z elektronického označovača. V prípade ak má cestujúci na cestovnom lístku označené iba dierky, musí si cestovný lístok ihneď označiť v inom, funkčnom označovači tak, aby mal na ňom číselný kód.
 
24. Je možné si kúpiť SMS lístok po nástupe do vozidla MHD?  zobraz / skry odpoveď
Nie, SMS cestovný lístok je nutné si kúpiť ešte pred nástupom do vozidla a počkať na prijatú potvrdzujúcu správu (spravidla do 2 minút od poslania „objednávacej“ SMS správy). Až od momentu prijatia potvrdzujúcej SMS správy (ktorá obsahuje údaje o cene, časovej platnosti a samotný kontrolný kód) môže cestujúci do vozidla nastúpiť.
 
25. Mám nárok na odškodnenie, keď spoj meškal takmer 10 minút a nestihol/a som prípoj na vlak?  zobraz / skry odpoveď
Nie, cestujúci nemá nárok na náhradu škody pri nezrealizovaní prepravy, oneskorenom príchode vozidla alebo straty prípoja napr. na vlak. Dopravný podnik nezabezpečuje prípojné spoje na železničnú dopravu.
 
26. Kto a čo má nárok na bezplatné cestovanie?  zobraz / skry odpoveď
Nárok na bezplatné prepravu Mestskou hromadnou dopravou v Žiline má občan:
  • dieťa do dňa dovŕšenia šiesteho roku veku,
  • občan odo dňa dovŕšeného 62. roku veku do ukončenia 69. roku veku s trvalým pobytom v mesta Žilina, ktorý je držiteľom čipovej karty vydanej DPMŽ s označením typu lístka BD,
  • občan vo veku nad 70 rokov s trvalým pobytom v Žiline, ktorý je držiteľom čipovej karty vydanej DPMŽ označenej typom lístka „70“,
  • jedná dospelá osoba s detským kočíkom s dieťaťom,
  • jedna osoba, ktorá sprevádza minimálne jedno dieťa do ukončeného 3. roku veku, t.j. najneskôr do posledného dňa pred dovŕšením 4. roku veku,
  • sprievodca (osoba staršia ako 10 rokov alebo vodiaci pes) osoby s ťažkým zdravotným postihnutím, osoby, ktorá je držiteľom preukazu ŤZP-S.
V MHD Žilina je možné bezplatne prepravovať nasledovné veci:
  • invalidný vozík držiteľa preukazu ŤZP a ŤZP-S
  • detský kočík s dieťaťom a detský nosič s dieťaťom (tzv. krosná)
  • príručná batožina alebo schránka so zvieraťom (do rozmerov 40x50x60 cm) pokiaľ nejde o vec, ktorá je vylúčená z prepravy
  • drobné predmety, ktoré cestujúci môže podľa potreby držať v lone alebo v ruke
  • hudobný nástroj (prenosný).
 
27. Ako postupovať pri strate alebo odcudzení čipovej karty?  zobraz / skry odpoveď
Stratu/odcudzenie čipovej karty je potrebné nahlásiť na ktoromkoľvek predajnom mieste DPMŽ. O strate/odcudzení karty bude s cestujúcim spísaný záznam o strate resp. odcudzení. Náhrada za stratenú/odcudzenú čipovú kartu a na nej kúpené cesty sa cestujúcemu neposkytuje
Pokiaľ chce cestujúci naďalej pri cestovaní využívať čipovú kartu, je potrebné, aby si kartu (duplikát) a nový predplatný lístok opätovne kúpil.  
V prípade, že by sa po kúpení nového predplatného lístka stratená čipová našla, a to ešte počas platnosti predplatného lístka, ktorý bol v nej kúpený, cestujúci môže v zmysle Tarify MHD Čl. XX, bod. 6) písm. b) požiadať na predajnom mieste o vrátenie časti cestovného.
 
28. Prečo mi označovač neoznačil čipovú kartu aj po viacnásobnom priložení?  zobraz / skry odpoveď
Neoznačenie predplatného cestovného lístka (čipovej karty) môže spôsobiť momentálna nefunkčnosť označovača resp. jeho porucha. V takom prípade je nutné vyskúšať iný označovač vo vozidle a predmetný nefunkčný označovať nahlásiť vodičovi.
Rovnako pri neoznačení čipovej karty je potrebné dbať na to, aby sa pri tomto úkone nenachádzala v jej blízkosti iná čipová karta (napr. bankomatová), ktorá spôsobuje rušenie prenosu dát a tým spôsobom neoznačenie jazdy.
Taktiež môže nastať situácia, kedy označovač nedokáže v prvom momente identifikovať prítomnosť čipovej karty a v takom prípade je potrebné čipovú kartu oddialiť a následne priblížiť k označovaču cestovných lístkov.
 
29. Prečo musím dokladovať z dôvodu zľavy na cestovnom na koľko percent som invalidný?  zobraz / skry odpoveď
DPMŽ poskytuje zľavy na cestovnom dôchodcom, poberateľom starobných a invalidných dôchodkov, s výnimkou poberateľov čiastočne invalidného  dôchodku. 
Dokladovanie percent poklesu schopnosti vykonávať zárobkovú činnosť v dôsledku dlhodobo nepriaznivého zdravotného stavu je potrebné z dôvodu zistenia, či ide o poberateľa čiastočného alebo plného invalidného dôchodoku.
 
30. Prečo musím označovať čipovú kartu aj keď mám nahratý kupón EXTRA s neobmedzeným počtom jázd?  zobraz / skry odpoveď
Označenie cestovných lístkov, tak ako jednorazových, tak aj predplatených, slúži na získavanie údajov o počte cestujúcich na konkrétnom spoji. Ide teda o veľmi podstatný údaj pri plánovaní cestovných poriadkov. Vylúčením povinnosti označovania cestujúcim s EXTRA lístkom by dopravný podnik dostával nepresné štatistiky o počte prepravených osôb a v konečnom dôsledku by sa tento krok odzrkadlil na znížení kvality cestovania pre všetkých cestujúcich.
 
31. Prečo nie sú rozdelené pokuty podľa zľavy?  zobraz / skry odpoveď
DPMŽ nediferencuje výšku sankčnej úhrady podľa toho, na aký druh zľavy má cestujúci
nárok. O výške udelenej pokuty rozhoduje súčasný platný Prepravný poriadok mestskej
hromadnej dopravy v Žiline. Konkrétne čl. VIII., bod 5, nasledovne: 
  • 40,65 € - zvýhodnená výška sankčnej úhrady - pri priamej úhrade revízorovi počas výkonu prepravnej  kontroly vo vozidle MHD, a to ihneď, - pri úhrade do troch pracovných dní po dni zistenia porušenia prepravno – tarifných predpisov revízorom, a to v doplatkovej pokladni DPMŽ v čase jej stránkových hodín,
  • 50,65 € - zvýhodnená výška sankčnej úhrady - pri úhrade nad tri pracovné dni do tridsiatich dní od zistenia porušenia prepravno - tarifných predpisov revízorom v doplatkovej pokladni DPMŽ v čase jej stránkových hodín,
  • 65,65 € - najvyššia zákonom prípustná výška sankčnej úhrady - po tridsiatich dňoch od zistenia porušenia prepravno - tarifných predpisov revízorom, pokiaľ dopravca bude nútený odstúpiť vymáhanie úhrady prostredníctvom zmluvnej advokátskej alebo právnickej kancelárie.
 
32. Kde je možné nahlásiť, keď mi automat na predaj cestovných lístkov nevydal ani lístok, ani peniaze?  zobraz / skry odpoveď
Reklamáciu služieb poskytnutých automatmi na predaj cestovných lístkov môže cestujúci podať na predajnom mieste DPMŽ na Námestí Andreja Hlinku v Žiline a na predajnom mieste na Mestskom úrade v Žiline. Reklamáciu vybaví príslušné oddelenie DPMŽ do 10 pracovných dní odo dňa podania reklamácie.
 
33. Môže cestujúci úhradu postihu za cestovanie bez platného cestovného lístka zaplatiť aj bankovým prevodom?  zobraz / skry odpoveď
Nie, v súčasnosti dopravný podnik neumožňuje zaplatenie sankčnej úhrady („pokuty“) formou bankového prevodu, ale iba osobne na doplatkovej pokladni DPMŽ, konkrétne na predajnom mieste na Mestskom úrade Žilina alebo na predajnom mieste na Hlinkovom námestí.
 
34. Aké karty iných dopravcov akceptuje DPMŽ?  zobraz / skry odpoveď
V prípade preukázania nároku na zľavu pri použití jednorazového cestovného lístka DPMŽ v súčasnosti akceptuje:
  • žiaci od dovŕšeného 12. roku veku do dňa dovŕšenia 15. roku veku:
    • preukaz na zľavu vydaný Železničnou spoločnosťou Slovensko, a.s. s fotografiou,
    • čipovú kartu vydanú SAD Žilina a.s. alebo iným dopravcom s fotografiou,
  • žiaci, študenti od dovŕšeného 15. roku veku do dňa dovŕšenia 26. roku veku:
    • čipovú kartu vydanú SAD Žilina a.s. s v ktorej je zapísaná zľava na príslušný školský/akademický rok,
  • dôchodcovia,
    • preukaz na dôchodcovskú zľavu vydaný iným dopravcom s fotografiou.
 
35. S akým cestovným lístkom môže cestovať dôchodca v MHD Žilina a kedy sa môže odviesť bezplatne?  zobraz / skry odpoveď
Pre účely Tarify mestskej hromadnej dopravy v Žiline je „dôchodca“ charakterizovaný nasledovne:
  • občan SR, poberateľ starobného alebo invalidného dôchodku a jemu na rovnakú úroveň postavený dôchodok, s výnimkou čiastočne invalidného dôchodku
  • občan SR, poberateľ výsluhového dôchodku a poberateľa predčasného starobného dôchodku, len ak je ich poberateľ starší ako 55 rokov.
Preprava občanov podľa výšky veku:
  • so zľavneným cestovným lístkom osoby charakterizované ako „dôchodcovia“ podľa Tarify,
  • so zľavneným cestovný lístkom osoby staršie ako 65. rokov s nutnosťou preukázať sa občianskym preukazom,
  • bezplatne, občan odo dňa dovŕšeného 62. roku veku do ukončenia 69. roku veku s trvalým pobytom v mesta Žilina, ktorý je držiteľom čipovej karty vydanej DPMŽ s označením typu lístka „BD“,
  • bezplatne, občan vo veku nad 70 rokov s trvalým pobytom v Žiline, ktorý je držiteľom čipovej karty vydanej DPMŽ označenej typom lístka „70“.
Bezplatná preprava neplatí za dovozné za nadrozmernú batožinu, za psa alebo prepravu iného zvieraťa.
 
36. Akým dokladom sa preukazuje revízor cestujúcemu, keď revízor žiada, aby cestujúci predložil cestovný lístok na kontrolu?  zobraz / skry odpoveď
Revízor je pre výkon kontroly vybavený kontrolným odznakom, ktorý musí mať pri výkone kontroly na viditeľnom mieste. Na požiadanie cestujúceho je revízor povinný preukázať sa aj preukazom – oprávnením na výkon prepravnej kontroly. 
Revíziu cestovných lístkov môže vykonať aj dopravný dispečer alebo vodič. Tí sa cestujúcemu preukazujú zamestnaneckým preukazom (pokiaľ nie sú v uniforme).
 
37. Môže byť odpustená pokuta?  zobraz / skry odpoveď
Nevedomosť o ustanoveniach tarify cestujúceho neospravedlňuje a nie je dôvodom na odpustenie sankčnej úhrady a cestovného za porušenie tarifných podmienok. Cestujúci však má právo požiadať na jej odpustenie.
 

 

Želáte si dostávať aktuálne informácie? Prihláste sa do mailinglistu alebo využite odber správ pomocou RSS.

Ako ste spokojní s cestovaním v novom nízkopodlažnom trolejbuse Škoda 27Tr-Solaris?




Archív ankiet
en English version
Vyhľadanie spojenia
Vymeniť