Do Žiliny dorazili dva nové trolejbusy s pomocným pohonom

Dopravný podnik mesta Žiliny s.r.o. rozšíril svoj vozidlový park o dva kusy parciálnych sólo trolejbusov.

Ako sme už avizovali na sociálnej sieti Facebook, 18. februára 2020 dorazili do trolejbusového depa Dopravného podniku mesta Žiliny dva kusy parciálnych sólo trolejbusov typu Škoda 26Tr A. Ide o model trolejbusu s pomocným batériovým pohonom tzn. parciálny trolejbus je oproti "bežnému" trolejbusu vybavený batériami (Nano Lithium Titanathe), ktorých energia sa bude využívať na jazdu po trase mimo trakčného vedenia alebo na jazdu trolejbusu v prípade výpadku napätia v trakčnom vedení. 

V súčasnosti nie je typ parciálneho trolejbusu Škoda 26Tr A schválený na prevádzku na trolejbusových dráhach v Slovenskej republike. Preto pred samotným spustením vozidla do "ostrej" prevádzky je nutné absolvovať proces homologizácie. V rámci homologizácie oba trolejbusy s pomocným batériovým pohonom absolvujú skúšobnú prevádzku bez cestujúcich za účelom overenia prevádzkových vlastností a následne, po jej úspešnom absolvovaní, aj skúšobnú prevádzku s cestujúcimi. Po vyhodnotení skúšobných prevádzok bude nasledovať žiadosť výrobcu, ktorým je Škoda Electric, a.s., o schválenie nového typu dráhového vozidla na prevádzku na trolejbusových dráhach v SR.

Cestujúca verejnosť si tak bude musieť ešte nejaký čas počkať, kým sa parciálne trolejbusy dostanú do reálnej prevádzky MHD. Avšak už teraz sa môžete tešiť na vozidlá s implementáciou najmodernejších technológii a to vrátane nasledovných, dnes už bežných, štandardov:

  • plne klimatizovaná časť pre cestujúcich,
  • WiFi hot-spot,
  • integrované USB nabíjačky v madlách,
  • bezpečnostný kamerový systém,
  • označovače cestovných lístkov s prehľadným dotykovým displejom, 
  • výklopná rampa pre ľahší nástup cestujúcich na invalidnom vozíku, resp. systém nakláňania podzvozku tzv. kneeling.

 

Technické parametre parciálneho trolejbusu 
typu Škoda 26Tr A

karoséria Solaris Urbino IV
elektrovýzbroj Škoda Electric
výkon trakčného motora 160 kW
typ batérie Nano Lithium Titanathe
vstupné / menovité napätie 750 V / 655 V
inštalovaná energia 45,40 kWh
kapacita 70 Ah
počet miest na sedenie / státie 25 / 51
maximálna rýchlosť 65 km/h
požadovaný dojazd na batérie min. 10 km (po dobu 6 rokov)

 

Projekt „Nízkopodlažné a energeticky úsporné trolejbusy a trolejbusy s pomocným pohonom pre Žilinu – 2. časť“ je spolufinancovaný Európskou úniou.

- DPMŽ -

Fotogaléria k novinke:
<br/>DPMŽ <br/>DPMŽ <br/>DPMŽ <br/>DPMŽ <br/>DPMŽ <br/>DPMŽ

Naspäť

Viezli ste sa už pri svojich cestách v MHD parciálnym trolejbusom?





Archív ankiet
SK | EN
Vyhľadanie spojenia
Vymeniť