Novinky - 29.09.2017


Nový trolejbus ŠKODA 27Tr-Solaris v skúšobnej prevádzke s cestujúcimi

Dopravný podnik mesta Žiliny s.r.o. započal dňa 29.9.2017 druhú časť skúšobných jázd nového trolejbusu ŠKODA 27Tr-Solaris.

Po úspešnom absolvovaní prvej časti skúšobnej prevádzky, kedy trolejbus jazdil v režime bez cestujúcich a odjazdil ministerstvom dopravy predpísané limity 4.000 km (2.000 km bez záťaže a 2.000 km so záťažou) bol výrobcovi udelený súhlas so skúšobnou prevádzkou s cestujúcimi. Tentokrát bol trolejbusu predpísaný limit 5.000 km.
Dnes ráno o 5:05 vykonal trolejbus prvú jazdu s cestujúcimi na linke č. 6 na trase z Matice slovenskej - Stodolova. Počas nasledujúcich dní sa trolejbus bude postupne objavovať na trolejbusových linkách č. 4, 6, 7 a 14.
Trolejbus je stále v skúšobnej prevádzke, pričom Dopravný podnik monitoruje podmienky prevádzky, vyhodnocuje funkcionalitu jednotlivých komponentov a prípadné zistenia a návrhy na úpravy bude konzultovať s dodávateľom.

Trolejbus s evidenčným č. 266 je prvým zo skupiny prvých 15-tich trolejbusov, ktoré budú do Žiliny dodané v priebehu októbra a novembra. Konkrétne pôjde o 12 ks kĺbových trolejbusov ŠKODA 27Tr a 3 ks sólo trolejbusov ŠKODA 26Tr.
Podobne, ako tomu bolo pri prvom kĺbovom trolejbuse, aj prvý sólo trolejbus bude po dodaní do Žiliny musieť absolvovať predpísané testovacie jazdy v skúšobných prevádzkach bez cestujúcich a s cestujúcimi. Predpokladáme, že tieto testy budú zahájené v druhej polovici októbra, keď výrobca predloží na ministerstvo dopravy a výstavby všetky požadované protokoly k schváleniu skúšobnej prevádzky.

Veríme, že skúšobná prevádzka kĺbového trolejbusu ŠKODA 27Tr-Solaris bude pre cestujúcich príležitosťou vyskúšať si jazdu novým typom trolejbusu a zistiť jeho nesporné výhody. Veríme, že cestujúci budú spokojní a budú sa tak môcť tešiť na ďalšie podobné "prírastky" vo vozidlovom parku trolejbusov.

Trolejbusy dodané do Žiliny majú nasledovné špecifiká:

1) budú dodané vo vyhotovení karosérie Solaris Urbino tzv. 4. generácie - pôjde o svetovú premiéru trolejbusu dodaného na tejto novej karosérii (zatiaľ sa vyrábajú iba dieslové, plynové, hybridné autobusy a elektrobusy),

2) trolejbusy budú plne nízkopodlažné, pričom počet sedadiel na nízkej podlahe bude v tomto prevedení najvyšší, až 10 sedadiel,

3) trolejbusy budú plne klimatizované, pričom cestujúci aj vodič budú mať oddelenú klimatizačnú jednotku,

4) všetky trolejbusy budú vybavené výklopnou rampou pre ľahší nástup cestujúcich na invalidnom vozíku, resp. systémom nakláňania podvozku, tzv. kneelingom,

5) interiér vozidla bude snímaný bezpečnostným kamerovým systémom,

6) trolejbusy budú vybavené najnovšou generáciou tarifno-informačného systému - palubný počítač, označovače cestovných lístkov, informačné panely, GPS lokalizácia a GSM prenos dát na dispečing,

7) v interiéri budú osadené USB zásuvky na nabíjanie mobilných zariadení pre cestujúcich.

 

Projekt „Nízkopodlažné a energeticky úsporné trolejbusy a trolejbusy s pomocným pohonom pre Žilinu“ je spolufinancovaný Európskou úniou.

 

Fotogaléria k novinke:
ŠKODA 27Tr-Solaris, skúšobné jazdy s cestujúcmi<br/>DPMŽ ŠKODA 27Tr-Solaris, skúšobné jazdy s cestujúcmi<br/>DPMŽ ŠKODA 27Tr-Solaris, skúšobné jazdy s cestujúcmi<br/>DPMŽ ŠKODA 27Tr-Solaris, skúšobné jazdy s cestujúcmi<br/>DPMŽ ŠKODA 27Tr-Solaris, skúšobné jazdy s cestujúcmi<br/>DPMŽ

Naspäť

Ako vnímate zmenu trasy nočnej linky č. 50 v smere z Vlčiniec na železničnú stanicu?






Archív ankiet
SK | EN
Nový vyhľadávač spojenia na mybus.dpmz.skPripravujeme pre vás nový eshop.